Toate produsele cumparăte au o garanţie de 24 de luni, din momentul achiziţiei. Orice produs este însoţit de Certificatul de garanţie emis de Var Service SRL.
Drepturile consumatorilor care rezulta din O.G. 21 / 1992 privind protectia consumatorilor , actualizata ( extrase ) :
- de a fi protejati impotriva riscului de a achizitiona un produs sau de a li se presta un serviciu care ar putea sa le prejudicieze viata si sanatatea , ori sa le afecteze drepturile si interesele legitime.
- de a fi informati complet , corect si precis asupra caracteristicilor esentiale ale produselor si serviciilor , astfel incit decizia pe care o iau in legatura cu acestea sa corespunda cat mai bine nevoilor lor , precum si de a fi educati in calitatea lor de consumatori.
- de a avea acces la piete care asigura o gama variata de produse si servicii de calitate.
- de a fi despagubiti pentru pagubele generate de o calitate necorespunzatoare a produselor si serviciilor , folosind in acest scop mijloace prevazute de lege.
- de a se organiza in asociatii de consumatori , in scopul apararii drepturilor lor.
ART. 17 Vinzatorul asigura toate operatiunile necesare repunerii in functiune , inlocuirii produselor ori remedierii serviciilor reclamate in cadrul termenului de garantie sau de valabilitate , respectiv pentru vicii ascunse in cadrul duratei medii de utilizare , precum si a celor ocazionate de transportul , manipularea , diagnosticarea , expertizarea , demontarea , montarea si ambalarea acestora ; vinzatorul suporta si cheltuielile legate de acestea , situatie care nu il exonereaza de raspundere pe producator.
ART. 22 Agentii economici sunt obligati sa demonstreze consumatorilor , la cererea acestora , cu ocazia cumpararii , modul de utilizare si functionalitatea produselor ce urmeaza a fi vindute ; la lansarea pe piata a produselor , acestia sunt obligati sa efectueze demonstratii de utilizare.
Si din LEGEA nr. 449 / 2003 , privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora ( extrase ):
ART. 2 lit. e : garantie : - orice angajament asumat de vinzator sau producator fata de consumator fara solicitarea unor costuri suplimentare , de restituire a pretului platit de consumator , de reparare sau de inlocuire a produsului cumparat , daca acesta nu corespunde conditiilor enuntate in declaratiile referitoare la garantie sau in publicitatea aferenta.
lit. f : reparare : - aducerea produsului care nu corespunde conditiilor enuntate in declaratiile de garantie sau in publicitatea aferenta , la specificatiile prevazute in contractul de vanzare – cumparare.
ART. 9 Vanzatorul este raspunzator fata de consumator pentru orice lipsa a conformitatii existenta la momentul cand au fost livrate produsele.
ART. 10 In cazul lipsei conformitatii , consumatorul are dreptul de a solicita vanzatorului sa i se aduca produsul la conformitate , fara plata , prin reparare sau inlocuire , conform art 11 sau sa beneficieze de reducerea corespunzatoare a pretului ori de rezolutiunea contractului privind acest produs , in conditiile art 13 si 14.
ART. 11 ( 1 ) In cazul lipsei conformitatii , consumatorul are dreptul de a solicita vanzatorului in primul rand repararea produsului sau are dreptul de a solicita inlocuirea produsului , in fiecare caz , fara plata , cu exceptia situatiei in care masura este imposibila sau disproportionata.
( 2 ) O masura reparatorie va fi considerata ca disproportionata , daca ea impune vanzatorului costuri care sunt nerezonabile in comparatie cu cealalta masura reparatorie , luindu-se in considerare :
- valoarea care ar fi avut-o produsele daca nu ar fi existat lipsa de conformitate ;
- importanta lipsei de conformitate ;
- daca cealalta masura reparatorie ar putea fi realizata fara un inconvenient semnificativ pentru consumator ;
( 3 ) O masura reparatorie va fi considerata ca imposibila daca vanzatorul nu poate asigura produse identice pentru inlocuire sau piese de schimb pentru reparare , inclusiv ca urmare a lipsei utilajelor sau a tehnologiei aferente.
( 4 ) Orice reparare sau inlocuire a produselor va fi facuta in cadrul unei perioade rezonabile de timp , stabilita de comun acord , in scris , intre vanzator si consumator si fara nici un inconvenient semnificativ pentru consumator , luindu-se in considerare natura produselor si scopul pentru care a solicitat produsele.Perioada de timp stabilita nu poate depasi 15 zile calendaristice de la data la care cumparatorul a adus la cunostinta vanzatorului , lipsa de conformitate a produsului.
( 5 ) In cazul repararii produsului , in acesta se vor monta numai piese noi.
ART. 12 Termenul fara plata , prevazut la art 10 si 11 , se refera la costurile necesare aducerii produselor la conformitate , inclusiv costurile postale , manopera si materialele.
ART. 13 Consumatorul poate solicita o reducere corespunzatoare a pretului sau rezolutiunea contractului in oricare dintre urmatoarele cazuri :
- daca nu beneficiaza nici de repararea , nici de inlocuirea produsului ;
- daca vanzatorul nu a luat masura reparatorie intr-o perioada de timp rezonabila ;
- daca vanzatorul nu a luat masura reparatorie conform art 11 alin ( 4 ) , fara inconveniente semnificative pentru consumator ;
ART. 14 ( 1 ) Consumatorul nu este indreptatit sa solicite rezolutinea contractului , daca lipsa conformitatii este minora.
DREPTURILE CONSUMATORULUI NU SUNT AFECTATE DE GARANTIA OFERITA.
CONDITIILE DE ACORDARE A GARANTIEI
- Are dreptul la garantie consumatorul care cumpara produsul in tara , de la un distribuitor autorizat si-l foloseste in afara activitatii sale comerciale , industriale sau de productie artizanala ori liberala.
- In perioada de garantie , daca deficientele aparute nu-i sunt imputabile , consumatorul are dreptul ca in mod gratuit sa i se repare produsul.Daca produsul nu poate fi reparat , are dreptul sa i se inlocuiasca sau sa i se returneze banii pentru produsul defect.Garantia nu este valabila daca , daca se dovedeste ca produsul s-a defectat din vina utilizatorului.
- In garantie se vor remedia fara plata defectele de material sau de fabricatie dovedite , in conditiile respectarii instructiunilor din manualele de utilizare si din certificatele de garantie.Garantia nu acopera lipsa componentelor la prezentarea produsului in service.
- Desfiintarea contractului de vanzare – cumparare se poate face daca consumatorul nu beneficiaza de repararea sau de inlocuirea produsului.Consumatorul nu este indreptatit la rezolutiune , daca defectiunea este minora.
- Perioada de garantie este de ...... luni de la data vanzarii produsului catre consumator.Ea se prelungeste cu timpul imobilizarii in service pentru reparatii garantionale.Termenul de solutionare a acestora nu are voie sa depaseasca 15 zile.
- Pentru reparatii in perioada de garantie , consumatorul trebuie sa se adreseze la o unitate de service autorizata , mentionata in certificatul de garantie ( ANEXA ).Produsul defect trebuie sa aiba eticheta cu tipul si seria utilajului si trebuie sa fie insotit de factura / bonul fiscal de cumparare si certificatul de garantie in original , cu toate rubricile completate.In lipsa acestora , garantia este nula.Certificatele de garantie incomplete , cu stersaturi sau cele care nu au semnatura cumparatorului , a vanzatorului si stampila acestuia nu vor fi luate in considerare.
- Daca nu exista unitate de service in localitate sau in apropiere , produsul se lasa in custodia vanzatorului , urmand a fi reparat in termenul legal.
- NU FAC OBIECTUL GARANTIEI :
- Componente care sunt supuse uzurii normale datorita exploatarii: uleiuri , lichide de racire , filtre de aer , de combustibil , de ulei , bujii , lanturi , curele , rulmenti , perii colectoare , becuri , sisteme de taiere , cutite , freze , unitati cu fir nylon , anvelope , roti si alte elemente de rulaj , pistoane , segmenti , cilindri , supape , ghidaje de supape , alte consumabile.
- Componente fragile , usor de deteriorat ca urmare a utilizarii necorespunzatoare: demaroare ; sfori ; clicheti , arcuri demaror ; maner ; carcasa demaror ; cabluri de comanda tip bowden ; ambreiaje ; garnituri ; semeringuri ; membrane ; saci de colectare ; furtune de plastic sau de cauciuc ; arcuri ; lamele de arc ; amortizoare de cauciuc ; suruburi si filete ; dopuri ; busoane comutatoare ; prize ; intrerupatoare ; sigurante ; clapete ; manete ; sorburi ; stuturi ; carcase din plastic sau ebonita ; decolorarea ; oxidarea suprafetelor metalice sau vopsite ; cui pontou ; jicloare ; diuze.
- Alte piese sau subansamble asupra carora se dovedeste ca a intervenit utilizatorul in mod nepermis.
- Utilajele indelung nefolosite si depozitate necorespunzator se pot deteriora , combustibilul murdar si vechi provocand infundarea carburatorului , blocarea supapelor , in special a celei de admisie.Remedierea unor astfel de situatii nu este garantionala.
- Punerea in functiune , curatarea , intretinerea si reglarea periodica a utilajului nu intra in garantie ; aceste servicii se pot efectua contracost de catre unitatile service autorizate , la cererea consumatorului.
- Urmatoarele actiuni atrag anularea garantiei :
- Nerespectarea de catre cumparator a instructiunilor de instalare , punere in functiune , utilizare , intretinere , manipulare , transport , depozitare si conservare , precum si a domeniului de utilizare cuprins in documentatia produsului primita la cumparare.
- Utilizarea unor piese de schimb , combustibili , lubrifianti , consumabile si accesorii diferite de cele utilizate si recomandate de producator.
- Aplicarea unor modificari neaprobate de producator ( modificarea reglajelor fixate de producator , schimbarea performantelor produsului , modificarea produsului , modificarea sistemului de alimentare , de evacuare , modificarea sistemelor si elementelor de protectie a utilajului ).
- Interventia asupra produsului de catre persoane neautorizate de producator sau reprezentantul acestuia.
- Orice defectiune cauzata de dezastre naturale , incendii , coliziuni , furt , produse chimice , soc extern puternic , etc.